Mükemmeliz – Çünkü Paylaşıyoruz

Mükemmellik Paylaşmaktır

mükemmellik modeli ve pukö döngüsü

Posted by fgumus Eylül 25, 2008

PUKÖ Döngüsü

PUKÖ Döngüsü

PUKÖ döngüsü Toplam Kalite Yönetimi‘nin temellerinden birisidir. Gelin bu döngüyü EFQM mükemmellik modeline aplike edelim.

Bilgi edinme ve öğrenme araçlarınızı kullanarak stratejik ve risk yönetim planına girdi olacak tüm verileri masaya yatırın. Bunlar neler olabilir? anket verileri, (çalışan müşteri toplum) yönetim sistemlerinin bağımsız kuruluşlarca yapılan dış tetkik ve iç tetkik sonuçları, dış çevre ve pazar araştırma verileri, öneri sistemi verileri, özdeğerlendirme sonuç verileri, efqm saha ziyaretleri geri bildirim verileri, paydaş hissedar beklentilerine ait veriler, teknoloji takip notları ile oluşan veriler, benchmark verileri, kurum içi kurumdışı öğrenme notları, performans göstergelerine ait gerçekleşmeler,
 Kurumsal olguyu tanımlayan bu verilerden güçlü/olumlu/ yönlerinizi zayıf/iyileştirmeye açık alanlarınızı tehdit/önlemeniz gereken durumlarınızı ve içte ve dışta size sunulan ve değerlendirilip gözden geçirilmesi gereken fırsatları/risk/girişim yapılacak diğer aktivite konularınızı belirleyin. Bu belirlemede ve aktivite önerilerinde beyin fırtınasının tüm tekniklerini kullanarak yaratıcı olmaya devam ederek verilerinizde şu eşleştirmeyi yapınız. Güçlü tarafımız olan ………..yı kullanarak ……… fırsatında girişimci bir rol oynayarak bu arada zayıf olduğumuz ……… konusunda da bizleri güçlendirecek  ……. aktivitesini yapmalıyız.Ya da  zayıf yönümüz olan …………… ya yönelik öngörülen .. ……… tehditi ile oluşacak riski yönetebilmek için güçlü yönümüz olan …….. dan da destek alarak ……….. aktivitesini yapmalıyız.

İşte stratejik planınız oluştu. Sonraki aşamada yapmanız gereken önceliklendirme. Stratejilerinizi önceliklendirip ona uygun süreç ve faaliyet önceliklendirmesi yapabilirsiniz. Yada her bir faaliyeti kurumunuza ait kritik başarı faktörlerine etki derecelerine göre puanlayıp da önceliklendirebilirsiniz.  Ardından bu önceliklendirmeye göre kaynak planlaması (bilgi, zaman, finans, ekip/ekipman/malzeme) yapacaksınız.

Böylece aktivitelerinizi önceliklendirdiniz ve süreçlerinize uyguladınız. Önceliklendirme de yüksek öncelikli çıkan aktivitelerin yapıldığı ve stratejik amaçlarınıza direk etkisi olacak süreçler kurum için kritik öneme sahip anahtar süreçlerdir. Bahsi geçen aktivitede ki perfonmasınızı izlemeli ve sistematik olarak ölçümler yapmalısınız. Tabi bu göstergelere ait sonuçları kurumsal karnenizde de kullanabilirsiniz. Böylece hedeflerle kontrol edilen ve süreç sahibini proaktif davranışa sevk edecek göstergelerle yönettiğiniz her aktivitenizde performansınız verimli olacaktır.

Buraya kadar ki öncü göstergelerle takip ederek yönettiğiniz sürecin sonucunda başarılı olup olmadığınızı önlem alıp almayacağınızı hedeflerinizin gerçekleşmeleri oluşan olumlu yada olumsuz trendden ve özdeğerlendirme puanınız ile öğrenebilirsiniz. (ödül benzetimi yöntemini tavsiye ederim ). Ayrıca çalışanlarımızın müşterilerimizin ve toplumun da bizleri başarılı görüp görmedikleri konusundaki algılarını da ölçmemiz  gerekir, tabi bu anketlerde bir sonraki yılın planına girdi olacak beklenti öneri ve keşkelerini de almayı unutmadan.

 

 

 

www.mukemmeliz.com‘a taşındık. Mükemmellik modeline dair paylaşımlarımızı bundan böyle yeni adresimizde yapacağız. 

Yorum bırakın